donderdag 14 februari 2013

wist je dat?


  • De nachtclubs enkel open zijn in het weekend?
  • Deze clubs sluiten om 2 uur?
  • Een wijntje hier gemiddeld 6,5 euro kost, en bier ongeveer 5 euro?
  • Je identiteitskaart moet tonen in elke bar waar ze alcohol verkopen?
  • Je geen alcohol kan kopen in de supermarkt, enkel in een speciale winkel daarvoor?
  • Wanneer ik thuis een glas wijn dronk tijdens het avondeten, mijn Zweedse huisgenote erg grote ogen trok? Hier is dat not done vanwege de exclusiviteit.
  • Ik na drie weken bijna geen alcohol gedronken te hebben al behoorlijk zat was na drie glaasjes?
  • Etenswaren zoals smeerkaas, mayonaise, tomatenpuree,.. verkocht worden in tubes?
  • Ze hier niet zoveel brood verkopen, maar wel de typische "knäckebröd"?
  • De Ikea in Gävle kleiner is dan deze in Gent? True story! 
  • Bloedpudding (beetje zoals bloedworst maar ziet er echt uit als pudding) veel gegeten wordt?
  • Je je plastic flessen kan omruilen voor geld?
  • 8 flessen gelijk is aan ongeveer 1 euro?
  • Gisteren ik een dakloze man zag met 3 winkelkarren vol plastic flessen?
  • Er geen vuilniskarren rond komen? Elke wijk heeft zijn 'afvalhuisje'.
  • Wanneer je een treinticket naar een andere stad wil nemen, de prijs plots 20 euro duurder of goedkoper kan zijn naargelang het tijdstip?
  • Je een treinticket blijkbaar weken op voorhand moet boeken om zeker te zijn van een plaatsje?
  • Lissa en ik dit niet wisten en gelukkig nog één trein konden boeken voor Stockholm, om kwart na 7 's ochtends?
  • We niet weten of we morgen terug thuis geraken?
  • Ze hier reclame maken voor proteïne poeder en dit het heel gebruikelijk is om het bij het avondeten te consumeren?
  • Je boven de Mc Donalds een gym hebt?
  • Dit er best grappig uitziet?
  • Water meestal gratis is en van de kraan komt?
  • Zweden hun lichten dag en nacht aan laten?
  • Je in de cinema afhankelijk van de film meer of minder betaald?
  • Ze hier alleen maar zoute popcorn hebben?
  • Zweden niet weten wat een droogkast is die ronddraait? Ze hebben hier kleine cabines met rekjes in. 
  • In mijn stageschool, iedereen op sokken rondloopt?
  • Het hier om 16 uur al donker is?
  • Mijn ritme hier nog steeds niet aan aangepast is?
  • Ik nu maar eens zal gaan slapen :)?

1 opmerking:

  1. Super tof om je gisteren gehoord te hebben :)) Veel plezier vanaf Dinsdag ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen