zondag 3 februari 2013

Al een week weg van huis!

Het is ondertussen al meer dan een week geleden dat ik in Stockholm landde! En ik begin eindelijk mijn weg wat te vinden hier in Gävle, hoera!

Om te beginnen zijn we woensdagavond met de andere Belgen naar de cinema geweest (we zijn in totaal met zo 10 Erasmusers van België). We keken naar Django unchained, de nieuwe film van Tarantino. Een ticket kost hier meer of minder naargelang de film die je wil zien. Voor Django betaalden we ongeveer 15 euro. Ik heb echt hard moeten lachen met sommige dialogen én met het bloedvergieten dat zo typisch is voor Tarantino zijn films, het deed me trouwens erg denken aan Inglorious Bastards. 


Na de cinema kregen we honger en zijn we uiteindelijk in een gezellige bar beland waar ze tapas serveerden. Lissa en ik willen al een hele week echte Zweedse 'husmanskost' eten maar blijkbaar serveren ze dit enkel overdag. Als je 's avonds iets wil eten is het veelal fastfood of pizza. Ze zijn hier echt zot van de Amerikaans cultuur, er zijn zelfs meer sportbars dan H&M's. Gelukkig zijn deze bars heel gezellig en is het eten wel lekker. 

De Amerikaanse cultuur is hier ook vertegenwoordigd in het ijshockeyteam Brynas. Vorig jaar speelden ze kampioen maar dit jaar gaat het veel minder goed met de ploeg. Ik moet zeggen dat ik normaal niet snel naar zoiets zou gaan kijken, maar donderdag was het gratis voor studenten.
Zet je geluid misschien eerst wat stiller voor je naar dit filmpje kijkt :).



Zoals je kan zien gaat het er erg luidruchtig aan toe :)! We waren zo slim geweest om ons tussen de meest hevige fans te zetten..

Gisteren is Thomas dan verhuisd naar zijn eigen appartement. Dat betekent dat ik vanaf nu een eigen kamer heb, joepie :)!  Om de boel nog wat op te fleuren zijn we een kijkje gaan nemen in de Zweedse Ikea! De huisjes in Zweden zijn wel degelijk ingericht met spullen van daar.

Zweedse balletjes of zoals mijn liefje het zo mooi verkeerd uitspreekt: chitbullar.








Gisteren was het tijd om de sauna uit te proberen met de hele bende. Het gevoel om na de sauna naar buiten te stormen in de sneeuw is heerlijk! Daarna hebben we samen pannenkoeken gegeten (dankzij de kookkunsten van Marianne).











Gisteren zijn we nog iets gaan drinken (lees: een wijntje voor 6,5 euro! Wat dan nog niet zo duur is hier..). Vandaag eindelijk, een lazy sunday!

Hejdo!

1 opmerking: